|
Bez kategorii

treścią reklamową

Zbliża się grudzień, czas podsumowań. Przez ostatnie miesiące roku zbiera się informacje o tym, co się sprawdziło, a co nie, oraz w jakim stopniu udało się zrealizować plan. Wszelkie odchylenia wymagają korekty, które zazwyczaj wprowadza się w Nowym Roku.

Uwaga marketerów najbardziej skupia się wokół króla social media, czyli Facebooka. Brak śledzenia modyfikacji na bieżąco, w tym przypadku jest wręcz niedopuszczalny. Od lat team Zuckerberga uparcie pracuje nad tym, by koncern na siebie zarabiał. To z kolei przekłada się na rosnącą ilość zmian w sposobie prezentowania treści oraz osiąganym przez przedsiębiorców zasięgu.

Bez wątpienia fanpage potrzebuje reklam. Dzięki temu istnieje możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców, którzy są potencjalnie zainteresowani produktem lub usługą. Kampanie na Facebooku można zacząć już od kilku złotych, przez co próg wejścia jest nieznaczny. Każda  firma może skorzystać z reklamowania się, przy czym oczywiście im wyższa kwota inwestycji, tym więcej fanów przybędzie, odnotuje się lepszą konwersję na stronie itd.

Na podstawie badań w grupie tysięcy facebookowiczów, stwierdzono, że odnoszą się z niechęcią do treści reklamowych. Wiele firm bowiem zaczęło stosować “call to action” zamiast standardowej reklamy, na czym ucierpiał niezarabiający z tego tytułu Facebook oraz pozostali użytkownicy. Przykładowe treści tego typu wyglądają tak:

Facebook changes

Dla facebookowicza treścią reklamową jest:

  • bezpośrednie zachęcanie do zakupu

  • powielanie komunikatu reklamowego

  • zaproszenie do wzięcia udziału w konkursie pozbawione kontekstu.

Od stycznia przyszłego roku Facebook będzie wyświetlał takie treści rzadziej. Czas darmowej reklamy ewidentnie dobiega końca, co jest oczywiście dobre dla medium społecznościowego, ale niekoniecznie wprowadzi zmiany w news feedzie internautów. Warto zaznaczyć, że treści reklamowe będą się pojawiać, z tą tylko różnicą, że wszystkie z nich będą opłacone. Koncern tłumaczy ten ruch koniecznością poprawienia jakości prezentowanych treści.